1. Fijnstofmeting in jouw garage, wat weet jij hierover?
  2. Hoe bereken je de premie voor je autoverzekering?
  3. Kiezen voor een goedkope laadkabel elektrische auto?
  4. De populairste Lexus occasions
  5. Jouw bedrijfsauto goed verzekeren
  6. Waarop letten bij het boeken van een parkeerplaats op de luchthaven?
  7. Wil je snel iets vervoeren? Kies dan de juiste koerierdienst!
  8. Nog beter je wagenparkbudget beheren? Het kan met shortlease!
  9. Een auto zakelijk leasen? Kies de meest efficiënte vorm van leasing!
  10. Het D-rijbewijs, wat moet je weten?
  11. Scooter in Flevoland kopen
  12. Het opzeggen van een ANWB abonnement
  13. Hoe beïnvloedt de kilometerstand de inruilwaarde van je motor?
  14. Waar moet je op letten bij het afsluiten van een autoverzekering?
  15. Ga je een auto importeren? Hier moet je rekening mee houden!
  16. Fleetmanagement op zijn best, hoe realiseer jij dit?
  17. Kies je voor een nieuwe of tweedehands auto?
  18. Waar moet je op letten bij het kopen van een motor?
  19. Wat moet je weten voor je een auto of motor gaat importeren
  20. Herstellen van schade aan auto’s
  21. Wat zijn de verschillen tussen Nederlandse en buitenlandse taxi’s?
  22. Is doorrijden met een kapotte voorruit gevaarlijk?
  23. Ferrari, vlotte auto’s voor fanatieke autoliefhebbers
  24. Hoe blijven mijn velgen in topconditie?
  25. Hoe verdient de formule 1 geld?
  26. Waarom je nog niet moet investeren in een elektrische auto
  27. Tesla, het merk dat de auto-industrie veranderde
  28. Wat zijn de top elektrische auto’s van 2021 en 2022?
  29. Wat je kunt doen tegen doffe koplampen
  30. BMW: Van toen naar nu
  31. Waarom zijn formule 1 autos zo duur?
  32. De voordelen van een elektrische auto
  33. Hoe schaf je een auto aan?
  34. Hoe houd je je auto makkelijk schoon?
  35. Wat zijn de verschillen tussen de verschillende Formule klasses?
Hoe verdient de formule 1 geld?

Net zoals elke ander bedrijf moet ook de Formule 1 geld maken om te kunnen blijven bestaan. Het is in principe een bedrijf zoals elk ander, echter verkoopt het niet perse een tastbaar product. Dit mediacircus waar miljoenen in omgaan, kan toch blijven bestaan. Waar verdient dit merk precies zijn geld mee?

Sponsors op de baan

Het meest in het oog springende verdienmodel van de Formule 1 zijn de sponsoren langs de baan. Je kan het zo gek niet bedenken of het valt te sponsoren in deze sport. Als er genoeg geld wordt meegebracht is er altijd een plekje voor het bedrijf. Zo zijn er bijvoorbeeld gehele circuits die de naam van een bekend merk in de titel hebben. Ook op het circuit zelf wordt geen plekje onbenut gelaten. Grote borden langs en over het circuit tonen de sponsoren van de Formule 1. Sinds enkel jaren weet de Formule 1 hier nog een extra draai aan te geven. Er worden met 3d projecties op de baan extra sponsoren getoond. Zo komen de auto’s bijvoorbeeld door een soort poort van het merk Heineken gereden. Een andere ludieke manier van adverteren op de baan komt van Rolex. Dit merk komt altijd in beeld met een grote klok op het moment dat de race gaat beginnen.

Kijkcijfers van de TV

De tv rechten van de Formule 1 zijn niet gratis. Dit is dan ook de reden dat geen enkele tv zender het mag uitzenden, zonder dat de rechten zijn betaald. Ook via Youtube worden eventuele uitzendingen of onrechtmatige video’s direct verwijderd. Doe je dit wel als televisiezender dan kun je rekenen op stevige boetes. Dit is ook de reden dat de Formule 1 in Nederland achter de welbekende decoder zit. Dit houdt in dat je specifiek moet betalen om het betreffende kanaal te kunnen ontvangen. In Nederland is het echter wel wat makkelijker, omdat de grootste televisie aanbieder deze gratis uitzend op hun eigen kanaal. Heb je een abonnement van Ziggo, dan kun je gratis kijken naar de Formule 1 races. Niet in alle landen zitten de races achter de decoder. Op het Duitse ZDF kan er gratis gekeken worden naar de verschillende Formule 1 races. Groot nadeel hierbij is echter dat deze om de haverklap worden onderbroken door de reclame.

Investeringen van teams

Buiten de inkomsten van de consument en sponsoren, wordt er ook nog een groot deel opgehaald bij de teams zelf. Om mee te mogen doen moet er jaarlijks een groot geldbedrag neer worden gelegd. Dit inschrijfgeld wordt betaald om mee te mogen doen en veilig te kunnen racen. Het idee hiervan is ook dat de teams vrije reclame mogen maken op de auto om het zo weer terug te kunnen verdienen. Ook krijgen de teams een bonus voor het winnen van races of kampioenschappen. Bij de instap in de Formule 1 moet een nog veel groter bedrag op tafel worden gelegd. Op dit moment kijkt de koningsklasse wel naar dit laatste punt. De laatste jaren komen er namelijk weinig teams bij, waardoor de races ook minder spannend kunnen worden.